Întrebări Frecvente | Frequently Asked Questions FAQ


Alegeți categoria de întrebări dorită:
Rezervări bilete de avion
Rezervări hoteluri

Rezervări bilete de avion

Căutare zboruri

1. Cum selectez un zbor doar dus?

Folosind motorul de căutare a zborurilor aveți două opțiuni: fie călătorie simplă (doar dus), fie cu întoarcere (dus-întors). Zborul dus-întors este setarea implicită. Dacă doriți o călătorie doar dus va trebui să bifați butonul respectiv.

2. Pot să fac rezervări atât pentru zboruri interne cât și internaționale?

Da, puteți alege zboruri de la orice aeroport către orice destinație din lume.

3. De ce nu pot găsi zboruri ale unei anumite companii care mă interesează?

Folosind motorul nostru de căutare puteți rezerva bilete de avion de la cea mai mare parte a companiilor aeriene din lume. Totuși nu puteți rezerva bilete de avion pentru curse charter, zboruri operate de anumite companii low-cost sau zboruri ale liniilor aeriene care nu au o reprezentanță în Grecia.

4. Ce este opțiunea +/- 3 zile?

Selectând această opțiune utilă puteți găsi cel mai ieftin zbor într-un interval de 3 zile înainte și după datele de plecare și de întoarcere pe care le-ați ales. După alegerea prețului care vă interesează toate variantele de zboruri care corespund acestor date și prețului vor fi afișate.

5. Grupele de vârstă ale călătorilor

În timpul căutarii zborurilor va trebui să alegeți numărul de pasageri care vor călători la fiecare categorie de vârstă. Puteți selecta până la 8 călători per rezervare. Categoriile de vârstă sunt următoarele:
- Adulți : Călători cu vârsta de la 12 ani în sus
- Copii : Călători cu vârsta între 2 și 11 ani. Nu pot fi rezervate pe internet bilete de avion pentru copii neînsoțiți cu vârsta de mai puțin de 12 ani.
- Bebeluși (fără loc)- pasagerii mai mici de 2 ani. Fiecare pasager mai mare de 12 ani poate purta un bebeluș în brațe.
Luați în considerare faptul că la unele zboruri nu se oferă prețuri speciale pentru copii și/sau bebeluși. În acest caz va trebui să obțineți un bilet de adult pentru copilul și/sau bebelușul dumneavoastră.

6. Copii neînsoțiți

În cazul în care copiii dumneavoastră (cu vârsta între 2-11 ani) trebuie să călătorească neînsoțiți vă sfătuim să ne contactați prin telefon. Nu putem emite bilete pentru copii neînsoțiți prin internet. Vă prezentăm câteva dintre regulile generale de călătorie pentru copiii neînsoțiți:
Copiii mai mari de 5 ani pot în general să călătorească neînsoțiți pe zboruri directe sau cu corespondență (însă nu pot să călătorească cu ultimul zbor cu corespondență al zilei). Vârsta exactă de la care acest lucru este posibil variază în funcție de regulile companiei aeriene de aceea vă recomandăm să contactați direct linia aeriană în cauză pentru mai multe informații. Multe companii oferă însoțire pentru copiii minori ce călătoresc singuri (de obicei printr-un însoțitor de zbor).
Copiii mai mici de 5 ani nu pot călători decât dacă sunt însoțiți de un pasager mai în vârstă (care trebuie în general să aibe o vârstă mai mare de 15 ani).
Multe companii aeriene pot percepe sume suplimentare pentru serviciul de însoțire a copiilor. Companiile aeriene trebuie în general să cunoască cine va aștepta copilul ce călătorește singur la sosire. Această persoană trebuie să-și demonstreze identitatea printr-un act de identiate. Nereușita identificării poate produce întârzieri ale procedurii de aceea vă recomandăm să consultați cerințele fiecărei companii aeriene. În orice caz, este necesar să anunțați linia aeriană înainte de a rezerva un bilet de avion pentru un copil neînsoțit.

7. Reduceri pentru copii și bebeluși

Multe companii oferă reduceri la prețul biletelor pentru copii și bebeluși. Aceste reduceri pot varia în funcție de companie, zbor și locuri disponibile.

8. Categorii de locuri

În afara clasei economice, multe zboruri oferă locuri corporate (Business Class) sau locuri VIP (First Class). Vă rugăm să aveți în vedere faptul că această descriere este generală și multe companii aeriene folosesc alți termeni pentru a descrie aceste categorii de locuri.
Locurile clasei economice se află în cabina principală a avionului. Prețul biletului, calitatea serviciilor și comfortul oferit sunt mai mici pentru pasagerii de la clasa economică comparativ cu alte clase. Biletele la clasa economică au de obicei mai multe restricții privind posibilitatea de modificare sau anulare. În anumite cazuri biletele la clasa economică nu pot fi schimbate iar în caz de anulare a biletelor călătorilor le vor fi returnate doar comisioanele de zbor.
Clasa Business, dacă este disponibilă pentru zborul respectiv, oferă de obicei un loc mai mare pentru pasageri și mai mult spațiu între scaune. Masa servită la clasa Business este mai bună decât cea la clasa economică. Alte servicii care pot fi incluse sunt: linii separate pentru check-in, posibilitatea de a utiliza spațiul lounge al companiei aeriene etc. Locurile la clasa Business sunt mai scumpe decât cele de la clasa economică, dar mai ieftine decât locurile la First Class.
Locurile la First Class sunt situate în partea din față a aeronavei. De obicei acestea sunt disponibile într-un număr limitat. Locurile First Class sunt cele mai comfortabile din avion iar mesele servite sunt cele mai bune. Pasagerii First Class se bucură de asemenea de alte facilități precum așteptare separată pentru check-in și acees în zona lounge a aeroportului. Biletele First Class nu sunt disponibile la toate zborurile și sunt întotdeauna cele mai scumpe.

Rezervări bilete de avion

9.Există un interval de timp înaintea decolării zborului până la care se poate face rezervarea biletelor?

Da, nu putem emite bilete pentru zboruri ce pleacă în mai puțin de 4 ore de la momentul rezervării. În plus se pot face rezervări după ora 17 doar pentru zboruri ce decolează după ora 13 , următoarea zi. Sâmbăta după miezul nopții nu puteți face rezervări prin site-ul nostru pentru orice zbor ce pleacă mai devreme de luni, ora 13. Puteți totuși să ne sunați la +40 318107748 pentru a face rezervarea prin telefon și a primi imediat biletul dumneavoastră.

10.Cum pot fi sigur că rezervarea mea a fost efectuată cu succes?

Imediat după finalizarea procedurii de rezervare pe pagina noastră de internet, pe ecran va fi afișată o pagină de rezervare cu succes și o confirmare a rezervării va fi trimisă prin e-mail conținând toate informațiile privind rezervarea dumneavoastră. Veți primi în plus un alt e-mail conținând biletul dumneavoastră, de obicei într-un interval de 30 de minute de la finalizarea rezervării.

11. Ce ar trebui să fac dacă nu primesc un e-mail de confirmare după finalizarea rezervării?

În cazul în care nu primiți niciun e-mail într-un interval de o oră de la finalizarea procedurii de rezervare vă rugăm să ne contactați la +40 318107748.

12. Ce ar trebui să fac dacă realizez că este o eroare în e-mailul de finalizare a rezervării primit?

Dacă descoperiți o eroare de orice fel în e-mail-ul pe care l-ați primit vă rugăm să ne contactați prin telefon cât mai repede posibil. Aveți în vedere faptul că acuratețea datelor personale completate pentru rezervare este responsabilitatea dumneavoastră și că este posibil să nu mai poată fi făcute modificări după finalizarea rezervării.

13. Ce pot face dacă nu îmi mai amintesc numărul rezervării mele?

Nu vă faceți griji, putem găsi rezervarea dumneavoastră folosind prenumele, e-mail-ul sau alte detalii oferite pentru realizarea rezervării.

14. Trebuie să confirm data plecării zborului meu?

Dacă doriți să confirmați data de plecare a zborului dumneavoastră vă sugerăm să contactați compania aeriană sau aeroportul pentru mai multe informații. Vom face tot posibilul să vă anunțăm în eventualitatea în care s-au produs modificări privind zborul dumneavoastră. Cu toate acestea, în cazul în care condițiile meteo sunt nefavorabile vă recomandăm să contactați direct compania aeriană sau aeroportul. Puteți de asemenea să vedeți informațiile despre zbor utilizând opțiunea ,,vezi rezervarea online,, , în e-mailul de confirmare a rezervării.

15. Zborul pe care l-am ales nu a fost disponibil pentru rezervare.

Acest lucru se poate întâmpla în cazul în care înainte de finalizarea procedurii de rezervare un alt client a rezervat ultimul loc disponibil la acel zbor sau la acea clasă sau preț. Există de asemenea situații când comunicarea cu linia aeriană se poate întrerupe în timpul procedurii de rezervare, având ca rezultat nefinalizarea rezervării. Aceste zboruri pot fi încă vizibile pe pagina de căutare deoarece nu există actualizări din partea liniei aeriene. Aceste probleme nu sunt însă frecvente de aceea vă sfătuim să repetați căutarea jumătate de oră mai târziu.

16. Pot să fac o rezervare folosind cardul meu de credit pentru altcineva care dorește să călătorească?

Dacă persoana care călătorește este diferită de titularul cardului atunci trebuie să ne dați un e-mail la flights@avion.ro (sau să ne trimiteți un fax la +40 318107748 dacă nu puteți folosi e-mail-ul) cu o poză sau o copie scanată a cardului de credit utilizat pentru rezervare și o altă copie a cărții de identitate sau a pașaportului titularului cardului, urmată de semnătura sa și de un scurt text autorizând creditarea cardului de credit cu suma pentru biletul de avion respectiv.

17. O să mi se ceară mai multe informații cum ar fi seria pașaportului sau o copie a cardului de credit după efectuarea plății?

În mod normal nu vă vom mai solicita alte informații în afara celor pe care ni le-ați dat la check-out. În unele cazuri este posibil să vă contactăm pentru o copie a feței cardului și o copie a pașaportului dumneavoastră. Acest lucru se întâmplă de obicei când pasagerul este diferit de de titularul cardului sau când departamentul nostru anti-fraudă indică un risc ridicat privind anumite tranzacții. Toate aceste date sunt distruse imediat după terminarea călătoriei dumneavoastră.

18. Pot să fac rezervare pentru bilete militare?

Pentru moment acest lucru nu este posibil

Modificări ale rezervării

19. Pot anula sau modifica biletul meu de avion?

Putem iniția procesul de modificare sau anulare a biletelor dvs. doar după completarea formularul respectiv de pe site-ul nostru. Modificările sau anulările biletelor se supun regulilor tarifare ale companiei aeriene. Adițional penalităților companiei aeriene agenția noastră percepe o taxă de serviciu care variază în funcție de Pachetul suport asociat cu rezervarea dvs.

20. Există posibilitatea de a fi returnat total sau parțial costul biletului pe care nu îl voi folosi?

Un bilet de avion poate avea restricții diferite în funcție de compania aeriană și de tipul (clasa) biletului. De obicei pentru biletele la clasa economică numai taxele de aeroport sunt returnate. Totouși pentru a vă putea confirma care este suma exactă ce vă va fi returnată în caz de modificare sau anulare a biletului va trebui să luăm legătura cu compania aeriană. Puteți consulta condițiile liniei aeriene privind modificarea sau anularea biletului de avion accesând link-ul respectiv de pe pagina unde introduceți datele cardului dumneavoastră de credit sau din e-mailul de confirmare a rezervării.

21. Cum pot schimba datele zborului meu?

Pentru a schimba datele zborului dumneavoastră va trebui să completați formularul respectiv, să ne răspundeți la orice e-mail pe care vi l-am trimis deja sau să ne trimiteți o cerere de schimbare a datelor de zbor prin fax. În orice caz nicio modificare nu va fi efectuată dacă nu vom fi informați în scris despre schimbarea pe care o doriți.

22. Cui trebuie să mă adresez dacă trebuie să modific biletul meu de avion atunci când sunt în străinătate?

Dacă tipul de bilet pe care îl aveți permite modificări ale zborului de retur atunci când sunteți în străinătate va trebui să vă adresați biroului local al liniei aeriene respective.

23. Ce se întâmplă dacă compania aeriană își schimbă zborurile?

Companiile aeriene sunt uneori nevoite să modifice rutele, orele și codurile zborurilor pe care le operează. În acest caz vom încerca să vă informăm despre orice schimbări înaintea datei plecării pentru a putea să vă adaptați programul în consecință. Aceste schimbări sunt de obicei de o importanță minoră, fără vreun impact semnificativ asupra călătoriei dumneavoastră. Dacă modificări importante privind zborul dumneavoastră au loc (de ex. schimbarea datei de plecare cu mai mult de 2 ore sau schimbarea aeroportului de unde pleacă zborul) și nu aveți nicio altă alternativă convenabilă, atunci puteți cere compensații din partea companiei aeriene, în conformitate cu drepturile pasagerilor stabilite de Uniunea Europeană, cu excepția cazului în care ați fost informat din timp de către linia aeriană.

24. Poate fi schimbat numele pasagerului de pe bilet?

Biletele nu sunt transferabile și pentru acest motiv nici o modificare a numelui nu poate fi efectuată. Numele pe care îl introduceți pe formularul de rezervare trebuie să fie exact la fel cum este trecut pe pașaport sau pe cartea de identitate. După finalizarea procedurii de rezervare nici o modificare sau corectare a numelui pasagerului nu mai poate fi efectuată.

25. Cum îmi voi primi biletul?

Biletul dumneavoastră este electronic (e-ticket) și vă va fi trimis prin e-mail. La aeroport va trebui doar să mergeți direct la biroul de check-in al companiei aeriene în cauză cu pașaportul sau cartea de identitate a dumneavoastră.

26. Când îmi voi primi biletele?

Vă veți primi biletul dumneavoastră prin e-mail într-un interval între 30 de minute și 24 de ore de la finalizarea rezervării. În cazul în care nu l-ați primit vă rugăm să ne contactați la +40 318107748.

27. Ce să fac dacă am o problemă cu biletul?

În acest caz vă rugăm să ne sunați la +40 318107748.

28. Ce să fac dacă îmi pierd biletele?

Biletele dumneavoastră sunt electronice (e-tickets), de aceea chiar dacă pierdeți e-mail-ul pe care vi l-am trimis nu este nicio problemă.

29. Pot să îmi iau biletele de la aeroport?

Da, biletele pe care le emitem sunt în formatul e-tickets și le puteți lua de la aeroport (vezi întrebarea 30)

30. În ce monedă pot plăti biletele mele avion.ro?

Pe siteul nostru avion.ro aveţi opţiunea de a utiliza diferite tipuri de valută. Puteţi selecta tipul de valută preferat din meniul existent în partea de sus a ecranului (lânga selectare limbă şi ţară). Cardul dvs.va fi taxat cu preţul total afişat pe siteul nostru. Vă rugăm să aveţi în vedere faptul că banca dvs.sau sistemul dvs.de plăţi poate aplica propriile rate de schimb interbancar, taxe de schimb valutar sau taxe de servicii peste preţurile afişate pe siteul nostru.

31. Pot primi o factură?

Da. Factura are semnătura legală și vă va fi trimisă prin e-mail.

32. Care este moneda în care se va face factura?

Toate facturile avion.ro sunt emise în euro, indiferent de țara de rezidență a clientului.

Bilete electronice - e-tickets

33. Cum călătoresc cu un bilet electronic (e-ticket)?

Biletul electronic este o opțiune convenabilă pentru că confirmă achiziționarea unui bilet de avion fără a fi nevoie de un document printat. Compania aeriană cu care călătoriți stochează toate detaliile biletului dumneavoastră în sistemul central de rezervare. Asta înseamnă că nu este necesar să prezentați un document printat pentru a intra în avion și că nu trebuie să vă faceți griji pentru pierderea biletului (din moment ce nu este un bilet tradițional, printat). Cu un bilet electronic puteți merge direct la ghișeul de check-in cu pașaportul sau cartea dumneavoastră de identitate și cu o copie a e-mailului de confirmare a rezervării (această copie a e-mailului va ajuta agentul companiei aeriene să vă găsească mai repede locul în avion).

34. Cum pot să-mi printez o copie a biletului meu (e-ticket)?

Puteți printa e-ticketul primit în e-mailul de confirmare a rezervării, care conține numărul biletului dumneavoastră electronic. Acesta este al doilea e-mail pe care îl veți primi (primul este o simplă confirmare a a rezervării dumneavoastră ce vă este trimisă într-un interval de o oră de la finalizarea rezervării pe pagina noastră de internet. După aceea veți primi un al doilea e-mail conținând detaliile biletului dumneavoastră electronic într-un interval de o zi de la finalizarea rezervării).

35. Când îmi va fi retrasă suma de pe cardul meu de credit?

Suma reprezentând prețul biletului dumneavoastră de avion vă va fi retrasă de pe card la momentul finalizării rezervării. Este posibil să vedeți două retrageri diferite, una din partea liniei aeriene reprezentând prețul biletului și alta din partea companiei noastre (e-Travel Atena) reprezentând comisionul de serviciu. Suma acestor două retrageri este egală cu prețul final al biletului afișat pe site.

Informații generale

36. Care sunt limitele și restricțiile privind bagajele?

În general bagajul de mână trebuie să aibă o greutate de până la 5 kg iar cel de cală nu trebuie să depășească 20 de kg (greutatea poate varia în funcție de destinație). Liniile aeriene devin din ce în ce mai stricte în ceea ce privește greutatea și dimensiunea bagajelor permise. Atât greutatea cât și dimensiunile pot varia în funcție de zbor și de clasa biletului. Condițiile privind bagajele pot varia semnificativ de la companie la companie. Dacă aveți o întrebare specifică vă rugăm să contactați direct compania aeriană în cauză.

37.Pot alege un loc anume în avion?

Nu puteți alege locul în avion înainte de controlul bagajelor.

38. Cu cât timp înaintea decolării zborului ar trebui să fiu la aeroport?

Dacă călătoriți în străinătate ar trebui să fiți la aeroport cu 2 ore înaintea plecării, în timp ce pentru zborurile interne o oră este de ajuns. Vă rugăm să aveți în vedere faptul că vă va trebui suficient timp pentru a trece de controalele de securitate, în special în perioadele aglomerate.

39.Ce documente trebuie să am asupra mea atunci când călătoresc cu avionul?

Dacă sunteți un cetățean al unei țări membră a zonei Schengen și doriți să călătoriți în spațiul Schengen cartea de identitate este singurul lucru de care aveți nevoie (cu numele scris în caractere latine). Cu toate că cartea de identitate este suficientă pentru a călători, pașaportul este folosit mai des. Dacă călătoriți în afara zonei Schengen aveți nevoie obligatoriu de pașaport și este posibil să aveți nevoie și de viză și de biletul retur. Vă recomandăm să consultați ambasada țării pe care doriți să o vizitați pentru a ști clar care sunt documentele de călătorie ce vă sunt necesare în mod obligatoriu. Chiar dacă consultantul nostru de călătorie vă va informa despre necesitatea vizei pentru anumite țări, acest lucru nu intră în obligațiile noastre.

40. De ce documente de călătorie au nevoie copiii?

Copiii au nevoie de pașapoarte și vize proprii, la fel ca și adulții. Dacă călătoresc singuri compania aeriană trebuie informată de acest lucru. Vă rugăm să luați în considerare faptul că nu toate liniile aeriene acceptă copii ce călătoresc singuri la zborurile lor. Copiii ce călătoresc pe teritoriul Greciei și nu au un pașaport sau o carte de identitate trebuie să aibă asupra loc certificatul de naștere.

41.Există condiții specifice pentru rezervarea biletelor pentru o destinație din Statele Unite ale Americii?

Da. Aceste condiții există datorită Programului de Securitate a Zborului și privesc câmpurile ce conțin informațiile despre pasageri la rezervarea biletelor de avion.

Programul de Securitate a Zborului (Secure Flight Program) este un nou program implementat de Administrația Securității Zborurilor Americane pentru a spori siguranța zborurilor.
Acest program se aplică deja pentru zborurile interne din Statele Unite și va fi aplicat și zborurilor internaționale de la 1 noiembrie 2010.
Conform acestui program, pasagerii ce călătoresc în Satele Unite trebuie să ofere următoarele informații atunci când fac rezervarea:

-Nume complet (așa cum apare în actele oficiale de ex. pașaport)
-Data nașterii
-Numărul Redress – dacă este cazul ( Numărul Redress este codul de referință pentru pasagerii ce au avut anumite solicitări privind călătoriile trecute pe teritoriul Statelor Unite. Pentru mai multe informații accesați aici).

În cazul în care informațiile solicitate nu sunt oferite în timpul procedurii de rezervare a biletului, acesta nu va fi emis.

 

În cazul în care informațiile oferite diferă de cele ce apar pe documentele oficiale emise de stat este posibil ca pasagerului să-i fie refuzată intrarea în avion.

Pentru mai multe informații privind Programul de Securitate a Zborurilor accesați aici.

Programe de fidelitate pentru pasagerii fideli

42.Cum pot lua parte la un program de fidelitate pentru pasagerii fideli?

În cazul în care doriți să vă înregistrați pentru un program de fidelitate va trebui să contactați linia aeriană respectivă prin telefon sau prin intermediul site-ului oficial.

43. De unde pot obține informații privind punctele de fidelitate acumulate?

Puteți obține aceste informații doar de la compania aeriană respectivă.